Część firm rozpoczyna swoją działalność z wyposażeniem "pod klucz". Inwestują spore środki na zaprojektowanie profesjonalnego znaku i wszystkich materiałów dla firmy i marki - tak, by wchodząc na rynek posiadać już kompletny, zaplanowany wizerunek.
Przeważnie dzieje się tak w przypadku biznesów potraktowanych strategicznie, z dużą świadomością marketingową, ale również takich, w które od razu można zainwestować posiadane już środki finansowe.
Są firmy, które z powodu - albo braku funduszy albo braku poczucia takiej potrzeby - rozpoczynają działalność bez opracowania indywidualnego znaku i systemu materiałów firmowych; nakreślając jedynie coś tymczasowego.
Niektóre z takich przedsięwzięć trwają na rynku, osiągają sukces, rosną i chcą rozwijać się dalej.
W pewnym momencie brak dobrze zaprojektowanego znaku i spójnego wizerunku zaczyna doskwierać firmie, która chce uporządkować swoją komunikację z Klientami i pracownikami, zamierza zdobyć nowych Klientów, nowe rynki, sięgnąć po większe zyski.
W każdym z powyższych przypadków - firma potrzebująca systemu identyfikacji wizualnej - trafia do projektanta lub agencji projektowej.
Analiza potrzeb
Od czego zaczynamy?
Na początku zadajemy mnóstwo pytań: ponieważ tworzymy projekty indywidualne, nie możemy na pierwszym spotkaniu, na bieżąco przedstawić dowolnych graficznych kompozycji, nakreślonych bez związku z konkretnymi informacjami.
Pytamy:
Projektowanie
Jego owocem jest taka ilość projektów, która daje komfort wyboru.
Powstaje logo - czyli:
Pracujemy do momentu, w którym zleceniodawca jest zadowolony z całości.
Zaakceptowane • logo jest punktem wyjścia do • Key Visualu (o który pisałam tutaj), a te dwa - do wszystkich materiałów • firmowych, • reklamowych, • wystawienniczych, do • opakowań, • katalogów itd.
Logo powinno zostać zaprojektowane w kilku wariantach, dyktowanych bardzo praktycznymi względami:
Logo może bowiem funkcjonować w różnej skali: na pojeździe flotowym, bądź na ołówku. Reprodukowane w dużym rozmiarze może z powodzeniem funkcjonować ze sloganem, co jest niemożliwe, gdy dysponujemy małą powierzchnią. Na wizytówce, gadżecie lub w stopce umieścić można samo logo, tylko sygnet, bądź tylko logotyp.
Znak firmowy może być również drukowany bądź realizowany w różnych technologiach i skalach barwnych: w CMYK (więc z czterech składników), jednym bądź kilkoma kolorami "z puszki", na potrzeby kasetonu bądź foliowej kompozycji - może być złożony z jednokolorowych płaszczyzn (wykluczających przejścia tonalne).
Pojawiają się także codzienne sytuacje, w których logo - w podstawowej wersji będące kolorowym - musi wystąpić w skali szarości (np. kserokopia, czarno-biały druk) bądź wprost tylko w czerni i bieli (np. fax, przetłoczenie na papierze lub okładce, druk jednym kolorem).
Dokumentacja
System identyfikacji wizualnej powinien zostać zdokumentowany i przekazany Zleceniodawcy, który - w wypadku braku możliwości kontaktu z Twórcą - powinien być w stanie samodzielnie odczytać wszelkie informacje dotyczące stosowania znaku, Key Visualu i materiałów firmowych.
Autor: Agnieszka
Główne działyO firmie Oferta Portfolio Kontakt Pomoc Blog |
OfertaCałość oferty, lub bezpośrednio:logo, znak firmowy, materiały firmowe, strony internetowe (www), design produktu, wydawnictwa reklamowe i informacyjne, elementy wystawiennicze, opakowania, systemy CMS, optymalizacja stron internetowych, oprogramowanie dedykowane |
Kontaktmail:Skype: grupamak ... więcej |